چری تیگو۷ در راه است

نزدیک به ۲ دهه پیش فعالیت این خودروساز در شهر ووهو چین استارت خورد. نخستین محصول تولیدی خودروی چری کویین بود و در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید شگرف بوده است. کمپانی چری از سال ۲۰۱۴ با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدلهای تیگو ۵ و آریزو ۵ انجامید سبک و خط و مشی جدیدی را به وجود آورد.

چری از سوی دیگر با ارائه با یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین رویدادهای خودرویی که با حضور غولهای بزرگ برگزار می‌گردد، توانست شگفتی بزرگی ایجاد نماید و به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی گردد؛ تا این برند چینی بتواند در مقابل غولهای پر مدعا عرض اندام نماید و از آینده درخشان خود سخن بگوید.

کانسپت جدید با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین المللی چری قرار گرفت تا به تولید نهایی برسد. تیم طراحی که از میان با تجربه ترین مهندسان بین المللی با ملیت‌های گوناگون انتخاب شده بودند. در اصل این اقدام استراتژی چری برای نشان دادن توان مهندسی و طراحی بین المللی خود بود و در نهایت این خودروی مفهومی با نام تیگو ۷ شکل گرفت و تولید گردید.

تیگو ۷ با خود سیستم‌های جدید و پیشرفته چری در تولید موتور و سیستم انتقال قدرت را همراه دارد. قلب تپنده این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر که توسط شرکت معروف و صاحب نام اتریشی AVL طراحی شده، همواره دارای بهره وری بالا و مصرف سوخت پایین می‌باشد؛ که در بسیاری از تست‌های این خودرو ذکر گردبده است. همچنین گیربکس خودرو از نوع دو کلاجه می‌باشد که توسط یک شرکت معتبر آلمانی بنام گتراگ و همچنین شاسی این خودرو نیز توسط شرکت بریتانیائی لوتوس طراحی شده است.

تیگو ۷ را می‌توان نمونه ایی از حمله چینی‌ها به بازار خودروهای شاسی‌بلند نیمه لوکس نامید که مهم‌ترین رقیب و صاحب این بخش بازار تاکنون کره ایی ها با دو مدل اسپورتیج و توسان از برندهای کیا و هیوندای می‌باشند. تیگو۷ با توجه به اختلاف قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومانی و طراحی و آپشن ها و گارانتی مشابه می‌تواند رقابت سختی را با رقبای کره ایی آغاز نماید.

گرچه باید تیگو ۷ را یک ساختارشکن چینی در ورود به بخش پررقابت بازار نامید. اما از سوی دیگر این روند پیشرفت، جسارت و اعتماد را در مورد این خودروساز باید ستود و قطعاً تقاضای بازار مهم‌ترین ملاک قضاوت است. قسمتی از بازار که اکنون در دست کره ایی ها است و کیفیت محصول و قیمت رقابتی می‌تواند از عوامل فروش مناسب آن به شمار رود.